Opravy čelních autoskel - Praha

Máte mírně poškozené čelní sklo vašeho automobilu? Pak je lepší, když toto poškození začnete řešit co nejdříve, ideálně ihned. Můžete se díky tomu vyhnout mnoha nepříjemnostem a také ušetřit spoustu peněz i času.

Pokud není poškození čelního skla příliš velké, není potřeba čelní sklo ihned vyměňovat ale postačí jeho oprava moderní technologií zvanou glass repair. Aby byla oprava úspěšná a proveditelná, je nutné ji neodkládat a navštívit specializovaný servis ideálně ihned po vzniku poškození.

Opravy čelních autoskel v Praze

V** odborné opravně čelních autoskel** vám poradí, zda je oprava autoskla podle charakteru a rozsahu poškození proveditelná a zda je vůbec ze zákona možná, protože některé úpravy ale i opravy čelních autoskel jsou zákonem zakázány.** Opravy čelních autoskel v Praze** nabízí firma pana Víta Švece. Kontakty na firmu pana Švece jsou: adresa:** Na Jezerce 690/31, Praha 4 – Nusle**; telefonní číslo: 604 200 040.

**auto, sklo
**

Když se u automobilu poškodí čelní sklo

Poškození čelního skla, které lze opravit, bývá téměř vždy způsobeno kamínkem, který odlétl od jiného auta. Pokud vaše čelní sklo poškodil právě takový kamínek, pak máte jedinou možnost a to pokusit se řidiče onoho automobilu ihned kontaktovat. V praxi je to však velmi těžko proveditelné, protože řidič vozu, od kterého kamínek odlétl, o tom s největší pravděpodobností nebude mít ani tušení. Pokud se vám vůbec podaří řidiče přesvědčit aby zastavil, stejně ještě nemáte vyhráno. Musíte ho přesvědčit, že právě on způsobil poškození vašeho čelního skla, což není vůbec jednoduché. Pokud onen řidič platí** povinné ručení**, ještě to nemusí znamenat, že bude souhlasit, aby bylo poškození vašeho čelního skla zaplaceno z jeho povinného ručení. I takovéto placení poškozeného čelního skla z povinného ručení bude totiž znamenat, že řidič u své auto pojišťovny přijde o statut řidiče, který jezdí bez nehody a tím pádem bude muset platit vyšší povinné ručení než dosud. A právě v tom tkví kámen úrazu. Který řidič bude s tímto dobrovolně souhlasit, zvláště pak nezaznamenal-li, že vaše čelní sklo poškodil odlétnutým kamínkem právě on, což z největší pravděpodobností nezaznamenal. A tímto se dostáváme do bludného kruhu. Jedinou možností, jak se spolehlivě vyhnout placení opravy nebo výměny poškozeného čelního skla je tak mít ke svému povinnému ručení** připojištění čelního skla** nebo mít uzavřenou speciální pojistku čelního skla nebo havarijní pojistku. Jakmile máte jasno v tom, kdo opravu vašeho čelního skla zaplatí, je dobré se okamžitě vydat do servisu nebo** opravny autoskel**. Čím déle budete s poškozeným čelním sklem jezdit, tím větší je pravděpodobnost, že oprava nebude možná. Když totiž do poškozeného místa vnikne mnoho prachu, vosk z myčky popřípadě v zimě v poškozeném místě zmrzne voda, může poškození nabýt takového charakteru, že již opravit nepůjde. Navíc vibrace při jízdě způsobují, že se poškození může dále zvětšit a to i na mnoha centimetrové praskliny přes celé čelní sklo.

Kdy je možné čelní autosklo opravit?

Místo poškozené kamínkem by nemělo být větší než kovová dvacetikoruna. Pokud z místa poškození vybíhají praskliny, i ty lze opravit. Některé servisy udávají, že lze opravit praskliny dlouhé až 10 centimetrů, jiné opravují praskliny až 15 centimetrů dlouhé. Zda se ovšem z finančního hlediska vyplatí opravovat praskliny na čelním skle je značně diskutabilní. Zvláště pokud nemáte to štěstí, že pravidelně jezdíte pouze na nových cestách, kde nejsou žádné výmoly. Časté vibrace mohou totiž způsobit, že se opravená prasklina opět** obnoví**. Pokud tedy musíte jezdit na špatných cestách, je lepší investovat do nového skla, než dávat peníze do opravy a po nějaké době si muset stejně nechat autosklo vyměňovat za nové. Další podmínkou pro opravu čelního autoskla je, aby se poškození skla nenacházelo v zorném poli řidiče automobilu. Co se šířky zorného pole u osobních vozidel týče, nachází se na čelním skle na celé polovině skla, kde sedí řidič a začíná 13 centimetrů od spodního okraje skla a končí 8 centimetrů pod horním okrajem skla. Pokud se tedy jakékoliv poškození čelního skla, ať už dírky od kamínků nebo praskliny, nachází v tomto zorném poli, nelze ze zákona čelní autosklo opravit ale je nutné přistoupit rovnou k výměně čelního skla. Kromě toho se poškození nesmí nacházet na jakémkoliv místě čelního skla, které je k okraji skla blíže než 7 centimetrů, aby byla oprava autoskla z technických důvodů proveditelná.

Je po opravě čelního autoskla poškození viditelné?

Po každé opravě zůstane nějaká stopa. Zkušený opravář autoskel by měl podle rozsahu a charakteru poškození předem poznat, jak velká a jak moc viditelná stopa na skle zůstane a zda není lepší raději rovnou sklo** vyměnit za nové**.

Proč opravovat čelní autosklo?

V případě, že je vaše čelní sklo poškozené, je dobré vědět, že nejde jen o vadu estetickou ale také o problém, který by vás mohl připravit o množství peněz i času. Pokud se totiž poškození nachází v oblasti, kterou lze nazvat stíranou plochou, tedy v té oblasti čelního skla, kterou stírají stěrače, pak vám hrozí finanční pokuta a ztráta bodů v případě, že si při silniční kontrole policista všimne, že je poškození větší než 20 milimetrů. Pozor! Stíraná plocha není totožná se zorným polem, které hraje zásadní roli při opravě čelního skla. V nejhorším případě vám může být ve správním řízení udělen zákaz řízení na 6 měsíců až 1 rok. Navíc, pokud by se poškození větší než 20 milimetrů nacházelo ve stírané ploše a čekala by vás státní** technická kontrola**, pak STK neprojdete. Věci týkající se mimo jiné poškození čelního skla řeší vyhláška č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích.

Lze předejít poškození čelního autoskla?

Čelní autosklo lze proti poškození odletujícími kamínky účinně** chránit autosklo fólií**, která kromě této ochrany nabízí ještě ochranu před UV a UVB zářením. Lze si pořídit i fólie, které kromě toho snižují prostup světla sklem, takže chrání posádku před oslňování sluncem. Dejte si však pozor na povolené hodnoty prostupnosti světla čelním autosklem, které policisté rovněž někdy měří. Zajímavou novinkou je pak ochranná fólie na karoserii, která chrání před kamínky celé auto.

Lze opravit i boční a zadní autoskla?

Boční a zadní automobilová skla jsou téměř vždy vyrobena z kaleného neboli tvrzeného skla. Tento typ skel se dříve používal i na čelní (přední) skla. Při rozbití se pak sklo rozpadlo na tisíce drobounkých úlomků a kuliček. Dnes se již kalená skla na čelní autosklo nepoužívají, ale boční a zadní skla se vyrábějí z kaleného autoskla stále. Z toho vyplývá, že boční a zadní skla se při rozbití většinou zcela rozpadnou. I kdyby však bylo poškození jen mírné, přesto z výše zmíněných důvodů nemůže být o jejich opravě řeč, protože by nebyla technologicky možná. I na boční a zdaní skla však lze aplikovat ochranné fólie, které by měly poškození od kamínků zabránit a rovněž chránit proti rozpadnutí skla na mini kousíčky, které by mohly způsobit problémy při pádu do očí.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id24867 (topprodukt.cz#2234)


Přidat komentář